Bing Places for Business aanmaken: Waarom je dit niet mag vergeten

Bing Places for Business aanmaken is super simpel, maar wordt vaak vergeten.

We kennen bijna allemaal wel Google Mijn Bedrijf, of Google My Business.

Google is nou eenmaal bekender en dus ook logisch dat dit vaker wordt gebruikt.

Toch mag je Bing Places echt niet vergeten aan te maken.

Lees snel verder als jij wilt weten waarom, en hoe je Bing Places daadwerkelijk aanmaakt.

Waarom zou je Bing Places for Business aanmaken?

Twee redenen om Bing Places for Business aan te maken.

Ten eerste mis je 49 miljoen bezoekers die je niet op Google zal vinden. Het kan bijna niet anders dan dat daar ook een deel van jouw doelgroep tussen zit. 

Misschien gebruik jij zelf alleen Google en denk je dat Bing overbodig is, maar ervaring leert dat niet iedereen hetzelfde doet. Zo zijn er dus ook verschillende gebruikers op verschillende zoekmachines.

De tweede reden is dat bezoekers op Bing meer besteden dan bezoekers op Google.

Bezoekers via Bing en andere Microsoft zoekmachines geven maar liefst 41% meer uit aan online uitgaven dan bezoekers op andere zoekmachines. 

Dus, even die paar minuten nemen om je bedrijfsprofiel aan te maken kan geen kwaad toch?!

Hoe maak je Bing Places aan?

Er zijn twee manieren om je Bing bedrijfsaccount aan te maken.

De eerste optie is om jouw al bestaande Google Mijn Bedrijf account te synchroniseren met Bing.

Dit is de simpelste optie.

Het enige wat je hoeft te doen is een account aanmaken op Bing Places for Business, en vervolgens jouw Google Mijn Bedrijf synchroniseren.

Dit doe je door met dezelfde email als voor Google My Business een account op Bing Places aan te maken. De rest wijst zich vanzelf.

Heb je nog geen GMB?

Als je nog geen Google Mijn Bedrijf account hebt om te synchroniseren zal het aanmaken van Bing Places for Business je iets meer tijd kosten.

Dit is helemaal niet erg, want je kan daarna juist automatisch een GMB account aanmaken door deze met Bing Places te synchroniseren.

Onderaan de streep kost het je dus evenveel tijd.

Wat kan je dan allemaal invullen? Denk aan services, producten, locatie, openingstijden etc. 

Maak je account aan en de rest wijst zich vanzelf.

Heb je toch nog vragen? Laat het hieronder even weten, ik help je graag.

Succes met het vergroten van jouw zichtbaarheid!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.