Waarom zou je Google Ads in 2023 inzetten?

Waarom Google Ads inzetten 2023

Waarom zou je Google Ads inzetten in 2023? Daar gaan we het vandaag over hebben.

Adverteren op Google Ads kan een effectieve manier zijn om je bedrijf te laten groeien en meer klanten te bereiken. Het is eigenlijk het adverteerders-kanaal wat je als eerst zou moeten inzetten.

 

Vergeet social media nog maar even. Google is de plek waar jij als eerste zoekt. Waarschijnlijk ben je zelfs via Google op mijn website terecht gekomen.

Goed, ik neem je mee langs de redenen waarom je dit jaar nog zou starten met adverteren op Google.

Lage opstartkosten

Een van de belangrijkste pijlers, vooral bij startende bedrijven of ondernemers, zijn de kosten.

Een groot voordeel: bij adverteren op Google zijn de opstartkosten relatief laag. Google Ads is namelijk een pay-per-click platform, wat betekent dat je alleen betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt. Wanneer jouw advertentie wordt gezien kost dit je dus geen geld.

Hierdoor kan je met een klein budget starten en de kosten geleidelijk opvoeren als je ziet dat je campagnes effectief zijn.

Gericht adverteren

Met Google Ads kan je gericht adverteren voor specifieke zoekwoorden en demografische groepen.

Dit betekent dat je jouw doelgroep efficiënt kan bereiken en je budget efficiënt kan besteden. Je gooit je geld niet zomaar over de toonbank.

Heb jij bijvoorbeeld een honden uitlaatservice en wil je adverteren? Dan kies jij bij welke zoekopdrachten je gevonden wilt worden. Je wilt dan zichtbaar zijn op zoekopdrachten als ‘honden uitlaatservice in de buurt’ en ‘beste honden uitlaatservice’. Maar logischerwijs wil je niet zichtbaar zijn op ‘katten uitlaatservice’. Je bent namelijk specifiek gericht op honden om uit te laten, en geen katten. Al vraag ik me sowieso af hoeveel mensen hun kat uitlaten. 😉

Snel resultaat

De derde reden om te adverteren op Google Ads is dat het snelle resultaten kan opleveren. Je kan binnen enkele minuten je campagne starten en je eerste klikken ontvangen. Natuurlijk moet je dan wel over je opzet en strategie hebben nagedacht. 

Hierdoor kan je snel zien hoe effectief je campagne is en aanpassingen maken om de resultaten te verbeteren. Een kleine sidenote is dat je niet ieder uur of zelfs iedere dag aanpassingen moet willen maken. Het werkt vaak beter als je Google de tijd geeft om data op te bouwen en te leren aan wie jouw advertenties getoond moeten worden om conversies binnen te halen.

Meetbare resultaten

Waarom adverteren op Google

Net noemde wel al dat je snel je resultaten kan zien. Zoals je klikprijs en je aantal klikken. 

Je wilt natuurlijk ook weten hoeveel boekingen, inschrijvingen of andere conversies er zijn gedaan. Dit kan vrij snel door een conversiepixel te plaatsen. 

Google Ads biedt daarnaast uitgebreide rapportage- en analysemogelijkheden, zodat je precies kan zien hoe je campagnes presteren.  Op basis van deze data kan je jouw campagnes optimaliseren en de omzet en winst verhogen.

Stel je metingen dus goed in en start met optimaliseren!

Flexibiliteit

Nog een reden om Google Ads in te zetten is dat het veel flexibiliteit in termen van campagne-opties en targeting biedt. 

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor zoekcampagnes, display-campagnes of video-campagnes. Mocht je vragen hebben over wat dit inhoudt, laat het mij weten. Daarnaast kan je je campagnes richten op specifieke plaatsen, demografische groepen of zelfs op specifieke websites.

Er zijn dus een hoop opties, maar verdrink jezelf hier niet in!

Concurrenten voor zijn

Als jij ervoor kist om niet te adverteren op Google, dan zullen je concurrenten zich in de handen wrijven. Doordat jij minder zichtbaar bent, zullen zij verkeer van je afpakken. 

Het wel inzetten van Google Ads kan je dus helpen om je concurrenten voor te blijven. Als je concurrenten al adverteren op Google, is de kans groot dat je hen zult zien in de zoekresultaten. Door zelf ook te adverteren, kunt u ervoor zorgen dat u ook gevonden wordt door potentiële klanten. Zo raak je jouw klanten niet kwijt aan de concurrent.

Branding

De laatste reden om in 2023 te adverteren op Google is een heel belangrijke. Google Ads kan namelijk ook worden gebruikt voor de branding van jouw bedrijf. Met o.a. search- en display-campagnes kan je je merk laten zien aan een groot publiek, zelfs als mensen niet direct zoeken naar uw producten of diensten. 

Hiernaast kunnen Performance Max campagnes of video-campagnes ook bijdragen aan het neerzetten van jouw merk.

Wel of niet adverteren op Google in 2023

Ik hoop dat jij jouw keuze om Google Ads wel of niet in te zetten inmiddels hebt gemaakt.

Zijn er punten onduidelijk en kan je wel wat hulp gebruiken? Schroom niet en stuur mij een berichtje!

Email: Thom@Thomline.nl of ga direct naar de Google Ads Launcher.

Tot snel!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *