Waarom zou je adverteren op Facebook? 7 redenen.

Juichende kinderen

Waarom zou je adverteren op Facebook? Is het geen weggegooid geld? 

Facebook, of tegenwoordig Meta, is natuurlijk een commercieel bedrijf. Zij willen geld verdienen met advertenties van jou. 

 

Niet heel gek dat jij dan je twijfels hebt: waarom zou je adverteren op Facebook?

Er zijn zeker een aantal redenen om het wél te doen. Ik leg ze voor je uit.

Je verkoopt een product of dienst

Iedere ondernemer met een product of dienst kan groeien door te adverteren op Facebook.

Ik kan hier vrij kort over zijn.

Of het nu een cursus is, een 1 op 1 traject, of misschien wel een fysiek product, adverteren op Facebook gaat je helpen.

Jouw doelgroep zit op Facebook

Of je het nu gelooft of niet, jouw doelgroep zit op Facebook. Misschien heb je het idee dat Facebook echt verleden tijd is. Dat niemand daar meer op zit.

Dat is dus echt een veel voorkomende misvatting.

Vrijwel iedere branche heeft een doelgroep die op Facebook zit. Of je nu startende ondernemer, coach, marketeer, of een ander soort ondernemer bent, jouw doelgroep is op Facebook te vinden.

Vaak denken we als we zelf iets niet doen dat anderen dit ook niet doen. Dus zit jij niet op Facebook? Jouw doelgroep zit er dan ook.

Adverteren op Facebook hoeft geen duizenden euro's te kosten

Het leuke aan adverteren op Facebook is dat het niet alleen kan als je grote bedragen hebt om in jouw marketing te stoppen. 

Je kan namelijk al adverteren vanaf €1 per dag, €30/31 per maand. Dit kan je toch wel proberen?

Als je het spannend vindt om te adverteren, geen ervaring hebt, of niet veel te besteden hebt, dan begin je toch gewoon lekker met dit minimale bedrag. Je zult zien dat het jouw onderneming verder zal brengen.

Groeien met adverteren gaat sneller dan organisch groeien

Mobiel met Facebook en scrabble letters social media

Natuurlijk is organisch groeien nog steeds mogelijk.

Voor degene die niet weten wat organisch groeien is: dit betekent dat je groeit door je reguliere posts op Facebook en Instagram, dus zonder dat je daarvoor betaalt.

En dat is dus wel mogelijk, maar logischerwijs gaat dat langzamer dan bij het gebruik van advertenties.

Advertenties zorgen namelijk zeker voor zichtbaarheid, je betaalt er notabene voor. 

De keuze is reuze

Waarom zou je nog meer adverteren? Nou, omdat er door iedereen wel een soort advertentie gemaakt kan worden die bij je past.

Je kan kiezen voor afbeeldingen of video’s. Misschien voel je je niet zo fijn bij het maken van video’s, dan kan je ook gewoon een foto gebruiken van je product. Of je houdt juist wel van jezelf filmen, dan passen video’s misschien beter bij jou. 

Heb je zelf geen voorkeur? Nog beter. Door te testen kan je er achter komen wat voor afbeeldingen of video’s goed werken en de meeste resultaten opleveren.

Eindeloze doelgroep mogelijkheden

Facebook weet enorm veel van zijn gebruikers. Hier kan je als adverteerder gebruik van maken.

Zelfs als je nog niet precies weet welke doelgroep bij jou past, dan kan je dit met je advertenties gaan testen. Al is het natuurlijk wel handig om zelf al een beeld van jouw doelgroep te hebben, dan weet je tegen wie je praat en voor wie je jouw content moet maken.

Waar je bijvoorbeeld op kan specificeren is leeftijd, woonplaats en interesses. Vooral binnen de interesses heb je eindeloos veel mogelijkheden. Laat je hier niet te veel door afleiden, op een gegeven moment moet je wel iets gaan beslissen en niet alles in 1 keer willen proberen.

Iedereen kan adverteren

Begrijp me niet verkeerd, adverteren is niet makkelijk. Zeker als je dit nog nooit hebt gedaan.

Er komt zoveel bij kijken.

Wie wordt je doelgroep? Welke visual is het beste? Welke doelstelling gebruik ik? Hoe lang laat je een campagne lopen? Welk budget gebruik je? 

Dit zijn slechts enkele vragen die bij het adverteren op Facebook komen kijken.

Maar toch: iedereen kan het.

Vaak is dit na het volgen van een cursus of een (tijdelijke) persoonlijke begeleiding.

Durf dus eerst te investeren om te leren. Vervolgens kan jij er jarenlang van profiteren en zelf je advertenties maken.

Nogmaals: voor iedereen met een onderneming is dit mogelijk én zinvol.

Ben je er uit? Waarom ga jij adverteren op Facebook?

Ik heb je 7 redenen gegeven om vandaag nog te starten. Maar nu is het aan jou. Kom in actie.

Maak in ieder geval niet op te gaan promoten op Facebook. 😉

Als je echt aan de slag wilt, maar wel wat hulp kan gebruiken, dan raad ik je aan de Facebook en Instagram Ads Launcher te bekijken. Als je vragen hebt, schroom dan niet om contact op te nemen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.