Google Ads update per 30 juni 2022: kom in actie

Breaking. Google Ads krijgt per 30 juni 2022 een update.

En niet zomaar eentje. Vanaf 30 juni kan jij niet al jouw ads meer aanpassen.

Om welke ads gaat het en wat houdt de verandering precies in?

Dat is wat ik je in deze korte update ga vertellen.

Van uitgebreide tekstadvertenties...

Als je al langer adverteert op Google maak je waarschijnlijk gebruik van uitgebreide tekstadvertenties. 

Dit zijn advertenties waarbij je 3 koppen en 2 beschrijven geeft. Je weet dan zeker hoe jouw advertentie er komt uit te zien.

Je raadt het al.

Deze advertentiesoort is per 30 juni 2022 verleden tijd.

Je kan de reeds bestaande uitgebreide tekstadvertenties nog wel aanhouden, of pauzeren, maar veranderingen maken aan jouw uitgebreide tekstadvertentie is niet meer mogelijk.

...naar responsive zoekadvertenties

Waar kan je dan nog wel gebruik van maken als je wilt adverteren met tekst op Google? De responsieve zoekadvertenties!

Oftewel, de responsive search ads (RSAs).

Je hoort het al, reponsieve ads. Dat betekent dat er meerdere opties zijn om getoond te worden als advertentie.

In tegenstelling tot de uitgebreide tekstadvertenties heb je hier plek voor maar liefst 15 koppen en 4 beschrijvingen.

Wel blijft het getoonde aantal koppen en beschrijvingen hetzelfde, 3 om 2.

Google Ads update 30 juni 2022
Voorbeeld van een responsieve advertentie

Het voordeel van responsieve ads

Omdat je Google meer opties geeft gaat Google op basis van data bekijken welke combinaties van koppen en beschrijvingen het beste werken.

Welke combinatie levert de meeste klikken, conversies en/of conversiewaarde op?

Door Google meer opties te geven met deze responsieve ads zal Google meer leren en uiteindelijk betere resultaten voor jou kunnen halen.

Adverteerders die overschakelen van uitgebreide tekstadvertenties naar responsive zoekadvertenties en daarbij hetzelfde budget gebruiken, zien een gemiddelde stijging van 7% meer conversie.

Het lijkt dus daadwerkelijk te lonen, voor Google én voor jou als adverteerder.

Meer weten over adverteren op Google?

Laat het mij weten en stel hieronder jouw vraag! 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *